miercuri, 22 aprilie 2009

A inceput reabilitarea drumului spre Ranca


Accesati linkul pentru Un documentar foarte bun despre Transalpina realizat cu sprijinul dlui. Sabin Cornoiu - seful Salvamont Gorj.

Update: 04 septembrie 2009

Cateva poze facute la Ranca si pe transalpina in zona Vf. Papusa.



Update: 03 septembrie 2009

Au inceput lucrarile de asfaltare pe drumul principal din Ranca . Lucrarilor vor dura cateva zile dupa care vom putea respira usurati, in sfarsit am scapat de praf !!!

Update: 15 august 2009

Drumul este asfalt integral pana in zona stadion la intrare in Ranca si apoi asfaltul continua de la iesirea din Ranca pana la crucea de pe Vf. Papusa. Lucrarile continua pe ambele "fronturi" :) canalizarea in statiunea Ranca si asfaltarea DN 67C.

Stiri: 14 iulie 2009

Mai sunt de asfaltat 2 km, practic pana la intrare in Ranca autoturismele pot rula in conditii perfecte.



Reabilitare şi modernizare

Drumul Naţional 67 C va fi modernizat între Sebeş, judeţul Alba şi Bengeşti, judeţul Gorj, în cadrul unui proiect intitulat “Trans Alpina”.

Oficialităţile din Alba susţin că proiectul va întrece în dimensiuni, dificultate de execuţie şi preţ celebrul Transfăgărăşan.

Cei aproape 150 de kilometri de drum vor fi acoperiţi cu covor asfaltic, iar lăţimea părţii carosabile va fi de minimum opt metri (chiar şi pe serpentine).

Modernizarea se va realiza simultan pe patru tronsoane diferite, astfel încât traficul să fie cât mai puţin afectat.


Valoarea totală a proiectului se va ridica la aproape 350 de milioane de euro, bani obţinuţi printr-un credit cu dobândă redusă.

Dumitru Leuştean, directorul Secţiei Gorj a Drumurilor Naţionale, a precizat că lucrările de modernizare au început pe teritoriul judeţului Gorj în data de 22 septembrie. Lucrările au fost încredinţate firmei ROMSTADE Bucureşti.

„Pe teritoriul judeţelor Vâlcea şi Alba nu s-a făcut predarea amplasamentelor. Aici este vorba despre 87 de kilometri, restul fiind în Gorj. După predarea care va avea loc până la sfârşitul săptămânii viitoare, vom primi şi ordinul de începere a lucrărilor.

Nu se va lucra în perioada sezonului rece, adică din 1 sau 15 noiembrie până la 1 aprilie. Timp de doi ani vor dura lucrările”, a declarat directorul Secţiei Vâlcea a Drumurilor Naţionale, Eugen Mănescu.

Reprezentanţii Consiliului Judeţean Alba au declarat că a fost eliberată autorizaţia de construcţie pe tronsonul de pe teritoriul acestui judeţ.a

Traseu de nota 10


„Botezată DN 67C, această şosea face legătura între Novaci şi Sebeş. Este un traseu foarte puţin cunoscut, care pe alocuri urcă la peste 2.000 de metri – Pasul Urdele (2.141 metri), însă este extrem de frumos şi sălbatic.

Dacă Transfăgărăşanul este, după părerea mea, de nota 9, Transalpina merită cu siguranţă un mare 10 pentru peisaje, aventură şi mister. Şoseaua a fost construită şi pietruită de nemţi în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, din raţiuni militare, însă a fost foarte puţin folosită. De atunci, drumul a fost foarte puţin întreţinut, iar pavajul şi podurile s-au degradat.

Azi, şoseaua mai este asfaltată în proporţie de 25%. Accesul se poate face fie din Novaci sau Sebeş, fie prin Valea Oltului-Brezoi-Voineasa-Vidra-Obârşiile Lotrului”, povesteşte Sabin Cornoiu, directorul Salvamont Gorj.

De obicei, turiştii care ajung în zona Gorjului merg pe Transalpina până în staţiunea montană Rânca şi uită să se întrebe ce mai urmează după această oprire. Transalpina ocoleşte Vârful Păpuşa, apoi, aventurierii au impresia că au ajuns printre nori.

Cel mai înalt punct al drumului este Pasul Urdele, care atinge înălţimea de 2.141 de metri. Vârful muntelui îţi dă ameţeli, norii se plimbă deasupra ta şi ai senzaţia că eşti stăpân peste tot ţinutul. Culorile şi nuanţele toamnei îşi umplu sufletul de linişte, câte o pasăre răpitoare brăzdează albastrul infinit al înaltului.

Verde puternic, roşu mestecăniu, verde-gălbui sau albastru plin de peştii unui râu sunt doar câteva dintre minunăţiile întâlnite pe acest „Drum al Regelui”. Iarna începe să-şi facă simţită prezenţa, se zăresc în depărtare câteva pete de un alb strălucitor.

Lacul Gâlcescu, o minune a naturii şi a Gorjului

În zona Transalpina există mai multe lacuri glaciare, dintre care cel mai cunoscut este Lacul Gâlcescu. Cu o suprafaţă de 3,2 hectare, Lacul Gâlcescu este cel mai întins iezer glaciar din zona Gorjului. Adâncimea maximă este de zece metri. Se află la o altitudine de 1.950 metri şi este populat natural cu peşti.

Rezervaţia naturală din jurul lacului protejează rarităţi precum floarea-de-colţ şi bujorul sălbatic. Numele lacului vine de la poteca încâlcită printre jnepi şi ienuperi care duce la lac, loc de unde izvorăşte râul Lotru. Fauna abundentă nu a făcut necesară popularea artificială a Lacului Gâlcescu.

Drumul se poate parcurge în circa cinci ore de la staţiunea montană Rânca peste Zănoaga Iezer, prin Pasul Urdele.
Un alt obiectiv turistic spectaculos este Cascada Dracilor, de 12 metri înălţime. Aici se poate ajunge foarte uşor de la Cabana Obârşia Lotrului, situată la zece minute de mers pe jos de cascadă.

De asemenea, la mai puţin de o oră de mers pe jos de la Cabana Obârşia Lotrului spre Rânca se află Lacul Iezerul, aşezat la 1.900 de metri altitudine, aproape de Izvoarele Gilortului. Iezerul are o suprafaţă de trei hectare şi o adâncime de 1,5 metri.

Mai puţini turişti, mai puţine gunoaie

Faptul că zona nu este foarte cunoscută şi, implicit, nu este asaltată de turişti, face ca şoseaua care străbate Munţii Parâng să nu fie sufocată de deşeuri. Reprezentanţii Gărzii de Mediu Gorj spun că cele mai mari probleme sunt în staţiunea montană Rânca, aflată în administrarea Consiliilor Locale Baia de Fier şi Novaci. „Mizeria tronează în această localitate: deşeuri menajere lăsate de turişti, moloz de la cabanele şi pensiunile aflate în construcţie.

Mai sus de staţiune, spre Lacul Gâlcescu, nu am prea dat amenzi. În zona Transalpina nu prea avem probleme cu deşeurile lăsate-n urmă de turişti. Am amendat vara aceasta două obşti săteşti pentru deşeuri găsite prin pădure şi pe marginea drumului DN 67C.

Dar asta s-a întâmplat o singură dată. Poate după ce drumul va fi mai uşor de parcurs, se vor înfiinţa şi gunoaiele. Din păcate, mai avem mult până învăţăm să protejăm mediul”, a spus Ovidiu Ilie, comisarul-şef al Gărzii de Mediu Gorj.



Sursa: Ecomagazin

Niciun comentariu: